A „Határtalanul!” projekt első utazása

Középiskolánk, az Egri SZC Bornemissza Gergely Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma immáron harmadik alkalommal valósít meg nyertes „Határtalanul!” pályázatot 2017 őszén. Ennek keretében szeptember 26-29. között iskolánk 25 diákja és 3 tanára elutazott Szerbiába, a vajdasági Ada városba, ahol a partneriskolánkkal, a magyar nyelvű Műszaki Középiskolával töltöttünk el 4 tartalmas napot.

E projekt legfőbb célja, hogy a külhoni magyarsággal megismerkedjenek a magyarországi diákok, az ottani kultúrába betekintést nyerjenek, illetve a külhoni magyar diákok eljussanak az anyaországba, Magyarországra.

A projekt címe „Közlekedjünk határtalanul!”, így ehhez kapcsolódóan a helyi magyar nyelvű óvodának készítettünk egy útkereszteződést működő jelzőlámpákkal. Vendégeink bemutatták nekünk a tanműhelyeiket, a szaktantermeiket, a hatalmas sportcsarnokukat. A közös munka mellett több kiránduláson is részt vettünk. Adán felkerestük a pravoszláv és a katolikus templomot is, Zentán a híres zentai csata 320. évfordulójára emlékeztünk, elutazunk a péterváradi erődhöz, megnézzük a Fordított órát, majd egészen Belgrádig mentünk tovább, ahol a pályázatunk témájához kapcsolódóan a szerb Műszaki- Közlekedési Autós Múzeumban csodáltuk meg a veterán autókat, bebarangoltuk a nándorfehérvári várat, a magyar történelem legdicsőbb csatájának helyszínét, illetve gyönyörködtünk a Duna-Száva összefolyásában, elsétáltunk a Szent Száva Székesegyházhoz. Kikapcsolódásként a palicsi állatkert és Szabadka szecessziós belvárosának meglátogatása is a programjaink között szerepelt. Bringóhintóztunk a palicsi tó partján, ez különösen nagy élmény volt. Közös focimeccsre is sort kerítettünk és egyik este fergeteges szerb táncházban voltunk, ahol megismerkedtünk a szerb néptánccal, majd utána mindannyian együtt roptuk.

A 4 nap alatt nagyon sokat beszélgettünk a partneriskolánk tanulóival és tanáraival, hamar nagyon jó kapcsolat alakult ki közöttünk. Leírhatatlan az az óriási vendégszeretet, amivel vártak és fogadtak bennünket.

Remek hangulatban és nagyon tartalmasan telt az idő. A szállásunk az adai zöldövezeti Sport Panzióban volt, a teljes ellátásunkról pedig a szomszédos étterem gondoskodott. Megkóstoltuk a szerb nemzeti ételt, csevapot is. Gyönyörű emlékekkel tértünk haza.

Október 3-6. között a mi középiskolánk látja majd vendégül az adaiakat. Igyekezünk ugyanolyan tartalmas és színvonalas programot nyújtani Nekik, amilyet mi kaptunk tőlük. Az Egerben készített közös projekttermék egy nagyméretű puzzle darabokból összeállított autópálya lesz sokféle útburkolati jellel és rengeteg kis jelzőtáblával. Ezt Magyar Viktória mérnök-tanárnő irányításával és segítségével készíti majd együtt az 50 diák és a középiskolánk szomszédságában lévő Tittel Pál úti Csillagfény Óvoda kapja majd ajándékba. A helyi nevezetességek bemutatása mellett az egyik nap Budapestre is felutazunk, ahol a Parlamentet és a Miniversumot keressük majd fel. A focimeccs visszavágójára is sor kerül, illetve szervezünk egy mókás játékdélutánt is.

Jászberényiné Kovács Katalin, Magyar Viktória tanárnők és Uzelman Tamás intézményvezető

További képekért kattints ide:->

Kategória: Egyéb | A közvetlen link.