Erasmus+ Projekttalálkozó Törökország

In English see below / auf Deutsch unten

Iskolánk Erasmus+KA229-es támogatást nyert ISKOLAI, ÓVODAI PARTNERSÉGEK pályázat típusban 2018-2020-ig. Ebben a pályázatban hat ország diákjai és tanárai dolgoznak együtt: Csehország (Boskovice), Lengyelország(Ruda Slaska), Magyarország(Eger), Szlovákia (Léva), Szlovénia (Postojna) és Törökország(Isztambul).

Az második találkozóra Törökországban, Isztambulban került sor március 5-9-ig. A találkozó programjának  címe a Tanterv  és a Szabadidő eltöltése volt. A diákok prezentációkat tartottak abban a témában, hogy hogyan töltik el a szabadidejüket a hétvégéken. A munka nyelve angol volt. A tanári prezentációk az iskolai tanterv kérdéskörét, problémáit beszélték meg.  Szóba került a diákok motivációja, a különböző családi környezetből érkező tanulók oktatása, az innováció és a kulturális örökségek digitalizációja és felhasználása az oktatásban. Amíg a tanárok és a koordinátorok megvitatták a problémákat és előkészítették a következő találkozót, addig a diákok különböző feladatokat oldottak meg. Elkészítettek egy „térképet” a hétköznapjaikról, nemzetközi kosárlabda meccset játszottak, és bemutatták a legemlékezetesebb hétvégéjüket. Ezeket a feladatokat úgy oldották meg, hogy a feladatokat levezénylő tanárok nemzetközi csapatokat hoztak létre, így a tanulók csak angolul tudtak beszélni egymással fejlesztve ezzel idegen nyelvi kompetenciájukat és szociális kompetenciájukat is. A találkozó utolsó napján már nem voltak előadások, hanem kulturális programok. Ekkor látogattuk át Ázsiába a Boszporuszon keresztül, majd visszatérve Isztambul európai felére megtekintettük a Topkapı Palotát, Sultanahmet Mecstet, Hagia Sophia Múzeumot és a  Basilica Sistern-t. Lenyűgöző volt. Úgy gondolom diákjaink életre szóló élményekkel tértek haza és folytatják a kialakult kapcsolatokat a világhálón keresztül. Kökényné Czeglédi Veronika projektkoordinátor

Download (PPTX, 2.22MB)

Download (PPTX, 8MB)

 

Erasmus+ Project meeting in Turkey, Istanbul

Our school’s Erasmus+ KA229 project was granted from 2018 till 2020. There are six participant countries: Czech Republic(Boskovice), Hungary(Eger), Poland(Ruda Slaska), Slovakia(Levice), Slovenia(Postojna) and Turkey(Istanbul).

The second meeting took place in Istanbul, Turkey, from 5 to 9 March. The title of the meeting program was Leisure Activities and the School Curriculum. Students held presentations on How to spend their free time at weekends. The language of the meeting was English. Teacher presentations discussed the issues and problems of the School Curriculum. The motivation of the students, the education of pupils from different family backgrounds, the innovation and the digitization and use of cultural heritage in education were discussed.  While the teachers and coordinators discussed the problems and prepared for the next meeting, the students had different tasks. They made a “map” of their everyday lives, played an international basketball match and presented their most memorable weekend. These tasks were solved by the fact that the teachers conducting the tasks created international teams, so that the pupils could speak English only by developing their foreign language competence and social competence.

On the last day of the meeting there were no presentations but cultural programs.  We visited Asia through the Bosphorus and then returned to the European side of Istanbul to see the Topkapi Palace, the Sultanahmet Mosque, the Hagia Sophia Museum and the Basilica Cistern. It was impressive.

I think our students came home with life experiences and continue their established relationships through the World Wide Web.

Veronika Kökényné Czeglédi

project coordinator

 

Unsere Schule hat eine Unterstützung „Erasmus+KA” im Bereich der Bewerbung „Schule und Kindergarten” von 2018 bis 2020 gewonnen. In dieser Bewerbung arbeiten Schüler und Lehrer aus 6 Ländern zusammen.

Das zweite Treffen war in der Türkei, in Istanbul vom 5. bis zum 9. März. Der Titel des Programms war „Lehrplan und Freizeit”.

Die Schüler haben Präsentationen gehalten, wie sie ihre Freizeit am Wochenende verbringen. Die Arbeitssprache war Englisch. Die Lehrerpräsentationen beschäftigten sich mit dem Lehrplan und dessen Problemen. Es ging auch um die Motivation der Schüler, um die Digitalisation der kulturellen Erbschaft im Unterricht. Solange die Lehrer und die Koordinatoren über die Probleme diskutierten, haben die Schüler verschiedene Aufgaben gelöst. Sie haben eine „Landkarte” über ihre Alltage gemacht, haben Basketball gespielt und ihr bestes Wochenende vorgestellt. Diese Aufgaben haben in gemischten Gruppen gemacht, so hatten sie die Möglichkeit miteinander auf Englisch zu sprechen. Damit konnten sie ihre Sprachkenntnisse und ihre sozialen Kompetenzen entwickeln.

Am letzten Tag des Treffens gab es keine Vorstellungen mehr, sondern kulturelle Programme. Wir sind über den Bosporus nach Asien gefahren, danach haben wir den Topkapi Palast, das Hagia Sophia Museum und die Sistern Basilika besichtigt. Es war atemberaubend. Ich denke, unsere Schüler sind mit vielen Erlebnissen nach Hause gefahren und wir können die Kontakte weiterhin mit Hilfe von Internet halten.

Veronika Kökényné Czeglédi

projekt koordinator